Jobbig måndagmorgon!

Både jag och Kevin vaknade med ett leende på läpparna. Det kändes som det skulle bli en riktigt härlig dag. Men tyvärr förvandlades morgonen till ett helvete på bara några sekunder :( ni vet känslan när man bara vill lägga sig under täcket och dra upp det så långt det går och inte stiga upp något mer? precis så kändes det.

Tog upp Kevin och bytte blöja på honom, samt klädde på honom "dagens" kläder. Först började han små gnälla. Och jag sa med snäll och lugn röst: Nej men Kevin inte ska du väl gnälla redan? då blir det här ingen rolig dag. Några sekunder senare börjar han skrika. Tog med honom ut i köket för och ge gröt som alltid :) men han åt bara två skedar och fortsatte gallskrika. Så jag tänkte att han kanske inte var sugen på gröt direkt på morgonen. Så jag blandade iordning en flaska. Gav honom det men det spottades, hostade och skrek ännu mer. Gav honom nappen. Men nej inte ens den var god. Den spottades ut på direkten. Provade och gungade med honom i famnen och pussade och kramade om honom. Så han skulle känna sig trygg :) men nej det hjälpte inte heller. Tog sen av tröjan fall han var för varm. Men nej inte det heller. Tillslut gav jag alvedon (sista jag gjorde) för han verkade ha ont någonstans?! efter några sekunder så kom han till ro och låg lugnt i famnen! Provade och gav ersättningen och det drack han en skvätt av. Sen gick vi ut i köket och åt upp resten av gröten :D han har nu lekt en stund och nu ligger han i sängen för och sova en stund. Just nu ligger han & babblar...

Riktig jobbig morgon! Tillslut föll tårarna, vilket säkert gjorde Kevin ännu mer orolig. Jag försökte kämpa men tillslut brast det. Var rädd för att något var "fel" och att vi skulle få åka in till barnkliniken.... Men det verkar lite bättre iaf? Får väl se hur resten av dagen går....

Som tur är Micke ledig i morgon, fall det upprepas i morgon!

Nej nu ska jag klä på mig! Och sen när K vaknat blir det en långpromenad




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0